Happy en schommelend in Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Happy en schommelend in Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Happy en schommelend in Baños

Blijf op de hoogte en volg Monique

13 April 2016 | Ecuador, Baños

Na nog even afzien met Filipe, die mij met de auto brengt naar Banos. Hij denkt dat ik hem nog aardig vind, maar is gewoon eigen belang, geen zin in de bus (ongeveer 2,5u, sneller dan de bus volgens hem) was ik uiteindelijk 4u later in Baños.

Let it go, let it gooooooooooo

Om 06.30 vertrokken dus heerlijk op tijd. Dat dan weer wel.
Kamer is nog niet klaar, dus ik ga op pad nadat ik Filipe heb gedumpt. Oftewel hij is weer terugnaar Quito.

Wat heerlijk; dit gevoel heb ik gemist. Op mezelf, vrij, gewoon op straat kunnen lopen, veilig, veilig gevoel, schitterend plaatsje, gezellig sfeer, ziet er knus uit, zon schijnt.

Ik ga naar Basílica de Nuestra Señira de Agua Santa oftewel de kerk Agua Santa. Het verhaal; Señor X fell off the bridge, yelled "Holy mother of the holy water", And was saved! En zo zijn er meer wonderen verricht; beschermt gebleven bij vulkaan uitbarsting, etc. Nou, als deze kerk zoveel wonderen verricht, dan weet ik wel een hele mooie wens.

Uiteindelijk brand ik enkele kaarsjes, doe een gebedje en moet een traan, nou ja een.... wegpikken.

Dan blijkt er een Paus te zijn, iedereen staat en er wordt gezongen. Ik blijf nog even.

Dan op pad naar het einde van de wereld Casa del Arbol. Wat een overgang. Met de bus, uur gewacht, met schoolkinderen, locals en nog wat touristen.

Wat een uitzicht, zo dicht bij de vulkaan Tungurahua. Wel in de wolken. What's new! En een rust, ondanks de kleine groep mns. Doodstil is het hier boven.

En ja, de schommel! Dat is het einde! Boven de afgrond schommelen. Wie durft? Ik!!!! En ik zet lekker flink af, van bovenaf. En daar ga ik......

De eerste keer dat ik boven de afgrond hang is met een kriebeltje, maar hé dit is peanuts voor deze bungee-jumper. GAAF! Uiteindelijk ga ik 4x. Jammer dat er een rij achter me staat, ik zou wel door willen gaan. Heeeeeeeeerlijk.

Nog meer activiteiten op de planning hier in Baños; paraglyden bij vulkaan, bike tour watervallen, hot springs, zipling boven bossen. Ben hier nog wel even zoet.

Happy

  • 15 April 2016 - 21:21

    Alexandra:

    Jaaaaaa.... Gaaf. Schommelen over het randje van de wereld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 05 April 2016
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 3474

Voorgaande reizen:

09 April 2016 - 07 Mei 2016

Ecuador & Galapagos Eilanden

Landen bezocht: