Hot springs Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Hot springs Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Hot springs Baños

Blijf op de hoogte en volg Monique

14 April 2016 | Ecuador, Baños

Zo lekker. Hot spring zijn echt geweldig. Het ziet er een beetje vies uit, bruin water maar heerlijk warm.

Ik vanmorgen naar El Salado warmwaterbad. Verwachtte een of ander bad in de natuur, maar het is meer een zwembad met aantal baden. 2,5km wandelen maar daardoor minder druk en vnl locals. Beter!!

De baden rechts en links (bad 1 en 2) bij binnenkomst zijn redelijk bezet dus duik ik meteen een rond bad in waar niemand in zit. Later ontdek ik waarom; deze is koud vergeleken bij bad 1. Een local laat mij dat weten terwijl ik in bad 2 zit.

Dus ik uiteindelijk naar bad 1. Jezus!!! Dat is pas heet. Daar kan ik niet eens direct in, mijn huid tintelt ervan. Trede voor trede wennen. En daarna, jawel voor t eerst in mijn leven direct door naar het ijsbad. Dat doe ik in de sauna niet eens. Maar ik heb weinig keus, ik word volledig begeleid.

Dat is koud! Iedereen zit te wachten tot ik onder dompel. Attractie Hollanda!

Direct word ik weer mee gesleurd naar het hot bad, voor een 2e ronde?? Leren wij niet dat je juist niet van heet direct naar koud kan?? En v.v.
Nou hier denken ze daar toch echt anders over.....hoppa nog een keer. Mijn huid tintelt, wat zeg ik 'knettert' serieus (apart gevoel) als ik van het ijsbad weer het hete bad in ga.

Word ik ook nog eens begeleid richting een waterbron die vanuit de grond komt, daar waar het bad dus mee gevuld wordt denk ik. Dat was minder leuk want ik verbrand mijn voet. Kokend heet water, komt vanuit de aarde. Minder...

Pfffff wat warm, nou nog 1x in het ijsbad, zonnetje in en dan houd ik het weer voor gezien.
Er beginnen iets teveel mannen zich ermee te bemoeien. Tijd om te gaan.

En weer even terug in de tijd (lees kleutertijd), haal ik mijn ´onzichtbare vriendje´ er ook maar weer bij, want die Ecuadorianen vinden dat wel wat een dame alleen op reis; ola, where you from, are you alone, having some drink tonight..... Nee, mijn vriend/man vindt dat niet leuk, hij lig nu ziek op bed.....

Je ziet het van ver aankomen. Wel gezellig hoor een praatje, totdat de vraag komt of ik alleen ben. Ola???? Zie je dat dan niet, ben met mijn vriendje.......

´s middags waag ik het erop en ga in een indoor markt eten. Waarom niet, maar weer eens wagen. Alles in het Spaans, goh wat een verassing. Ik denk op het plaatje de aardappelsoep met avocado te zien die ik eerder op heb. Ga dus toch een beetje voor veilig.

Komt er binnen 2 minuten een kom soep, witte soep met ik denk peterselie erin. Maar wat erin ligt. Het lijkt wel een varkensneus. Ik weet niet waar ik kijken moet, en dit ga ik echt NIET eten.

Ik vis het er meteen uit en zeg dat ik vegetarisch ben. Ik blijk maissoep te hebben besteld. Het is ok, zou het geen 2e keer nemen. Maar dat homp vlees wat me aan ligt te staren, ik vraag het ze weg te halen.

Brrrrr. Ik doe eens een poging.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 05 April 2016
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 3465

Voorgaande reizen:

09 April 2016 - 07 Mei 2016

Ecuador & Galapagos Eilanden

Landen bezocht: