Paragliden in Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Paragliden in Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Paragliden in Baños

Blijf op de hoogte en volg Monique

14 April 2016 | Ecuador, Baños

.....met uitzicht op de vulkaan Tungurahua
Geweldig!!! Zin in.

Om 14.30 rijden we naar plaats van bestemming, het regent deze kant op. Aangekomen op een heuveltje naar mijn idee, 3.000mtr hoog. Ach.. Ik ben volkomen rustig. Serieus, verbasend rustig zelfs.

Maar dan; Regen, regen, regen, gevolgd door mist. Alles trekt dicht. Geen hand voor ogen zie je meer. Terug in de auto, wachtend. Ruim uur verder.....

En dan ineens klaart het op, blije gezichten. Ben nl. met nog 2 anderen. Het regent niet meer, de lucht wordt helder, de mist trekt weg en........ ook de wind!!! No wind no paragliding!

Dus weer wachten maar nu met wel een heel bijzonder en gaaf uitzicht. Dat dan weer wel.

Ja, ja, nee...... Ja. JA; we kunnen. Alleen ik, de andere 2 hebben een tandem vlucht en daar is te weinig wind voor.

Het is niet veel wind, maar we gaan!!! YEAH. Alles wordt klaar gelegd, gezonde spanning neemt zijn intrede, maar zo'n zin in.
Ik word in een harnas gehijsd, helm op.

Instructies; armen gekruist tijdens rennen, eenmaal van de grond 3sec tellen en dan naar achteren hevelen, als laatste 2koordjes naar beneden trekken en zorgen dat ik zit, dat laatste is heel belangrijk; ik moet zitten!

En terwijl de instructeur zich (om)draait......... draait de wind met hem mee. En, we gaan niet!! De wind is gedraait in een fractie van secondes; alles wordt afgeblazen, ingepakt en weg zijn we weer. Wat een domper.

Maar ik ben nog niet weg uit Banos.

  • 15 April 2016 - 21:25

    Alexandra:

    Leuke foto's Mo. Lekker genieten van al die mooie en bijzondere plekjes. xx

  • 15 April 2016 - 22:40

    Marc:

    Mooie foto's Monique.
    Alweer bijna een week onderweg.
    Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 05 April 2016
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 3476

Voorgaande reizen:

09 April 2016 - 07 Mei 2016

Ecuador & Galapagos Eilanden

Landen bezocht: