Otavalo - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Otavalo - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Otavalo

Blijf op de hoogte en volg Monique

30 April 2016 | Ecuador, Otavalo

Otavalo
Vrijdagavond afgezet bij gastgezin. Gelukkig kunnen ze een beetje Spaans. Met mijn taalboekje, uiteindelijk dan toch niet helemaal voor niets bij me, komen een heel eind. Alleen "'meehelpen' dat lukt nog niet. Zij antwoorden telkens no, it is ok??

Heerlijk gegeten en ook heerlijk ontbeten. Lekker hoor Ecuadoriaans food. Ze eten alleen wel als de chinezen; geslurp en gesmak. En alles met een lepel, ook de soort pannenkoek en omelet 's morgens.

Het keukenblad is erg laag, ze zijn hier dan ook erg klein.

Vandaag naar markt geweest. Leuk om mns te kijken, rest is vnl hetzelfde; kleden, stoffen poncho's, souvenirs troep. Lekker dagje wandelen, chillen met kopje thee en de aanschaf van een Panama hoed, die in Ecuador worden gemaakt.

Opnieuw op zoek geweest naar laundry service maar ook in Otavalo sturen ze je van de kast naar de muur, 3 blocks then right, 4blocks, 2blocks left, zucht.... :-p
Men denkt dat ik flink aan het shoppen ben, dus zodra ik langsloop "senorita.........".
Maar het is alleen maar mijn was! Dat wordt met de hand wassen.

'S avonds in de keuken geholpen met keuken, leuk op een aanrechtblad dat volgens mij nog geen 70cm hoog is.
Mijn rug vind dat niet leuk.
Laura is onder de indruk van mijn snijwerk en bakkunsten, haha.

Zondag
Indigious communities en Cotachachi vulkaan op zondag.
Lekker dagje touren naar communities, hoe men de panfluit maakt, de tapijten weeft, en waterval town.
Lekker dagje.

Ook naar kratermeer geweest, top uitzicht.
Eigenlijk een relax dagje.

Eenmaal richting de family staan ze op het land te werken, en voor ik het weet heb ik ook een short om en sta ik bonen te plukken. Au..... Mijn rug. Zwaar hoor.
De plant is met zo hoog als de mns hier en soms liggen ze plat op de grond. Daar wij zij last van hun nek hebben, heb ik het in mijn rug. Gelukkig maar een uurtje.

Het was leuk in Otavalo maar in een gezin als dit is Spaans toch wel een must. Ik kom best vooruit met Taalboekje maar niet meer dan telkens een zinnetje. Dus zit ik daar aan die eettafel. Het is voor een goed doel, maar zonder Spaans...



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 05 April 2016
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 3477

Voorgaande reizen:

09 April 2016 - 07 Mei 2016

Ecuador & Galapagos Eilanden

Landen bezocht: