Cajas National Park - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Cajas National Park - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Cajas National Park

Blijf op de hoogte en volg Monique

20 April 2016 | Ecuador, Cuenca

Lekker luxe vandaag, geen gedoe met bussen, welke tijden, waar lunchen. Gewoon opgehaald worden, achteraan hobbelen, lunch verzorgd en voor de deur afgezet worden. Top geregeld zeg ik zo.

Vooraf nog even stressen en rennen want ik kan maar nergens een laundry service vinden en dat wordt toch echt hoog tijd, want ik heb bijna niets schoon meer en donderdag al weer op pad. Tevergeefs!

Op mijn beste Spaans "you nessicito lavar", en dan weer 3 blokken verder wordt er gezeg, dan weer om de hoek, dam weer gesloten...... Laat maar....... Ik leer later dat net als in Thailand ze je liever de verkeerde kant op wijzen met het idee ´volgens mij is het daar´, dan te zeggen ´I don´t know´.

Kom ik terug bij hostel brengt een Spaanse medewerker mij naar boven en wat hebben we daar 'een wasmachine'..... Niet voor gasten, maar deze keer wel heb ik besloten. Straks als ik ben van de Tour gelijk regelen.

Cajas National Park hiking; eerste wandeling, want dat is het eigenlijk een wandeling door de natuur in de bergen, is op 3200 mtr hoogte. Maar hé na de 5000 mtr van Chimborazo is dit peanuts.
De tweede wandeling is 4000mtr.

Ze hebben hier meer dan 400 soorten vegetatie.

Prachtig natuur, echt super mooie omgeving.......but boring.
Wat een saaie gids. Lopen maar beetje achter elkaar aan....

Ik trek dus mijn eigen plan en ga lekker achteraan lopen, op mezelf...... En maak er een sport van om zoveel mogelijk verschillende bloemen/planten te vinden.

Uiteraard is 400 niet gelukt, jammer nou hé.
Maar best leuke bloemetjes en overige gevonden. Al zeg ik het zelf.

Aparte is wel dat ze niet in grote groepen bij elkaar staan, maar juist maar een of enkele. Het is eerder dat op een m2 meerdere soorten bij elkaar staan.

Erg lekker geluncht, aardappelsoep, en een gegrild visje.

En nu is de wasmachine aan het draaien.

Ik kan met een gerust hart op weg naar de cruise, alles straks weer schoon.

Maar eerst nog Ingapirca Ruïne. Dat ga ik morgen doen.


  • 21 April 2016 - 14:00

    Arie:

    Hoi , alles goed ? last gehad van de aardbeving?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 05 April 2016
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 3471

Voorgaande reizen:

09 April 2016 - 07 Mei 2016

Ecuador & Galapagos Eilanden

Landen bezocht: