Warm welkom Home Stay Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Warm welkom Home Stay Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Warm welkom Home Stay Quito

Blijf op de hoogte en volg Monique

13 April 2016 | Ecuador, Quito

Met een beetje vertraging, verder een redelijk rustige vlucht en 3 films verder is het zover. Landing is ingezet.

Ik haal paar keer diep adem, daar gaan we dan!

Ook mijn pick-up is verlaat ivm met een ongeluk.
Maar dat blijkt maar 5min. Filipe. De zoon van de familie waar ik overnacht (home stay), wat later een lul de behanger blijkt te zijn.

Opgevangen door zijn zus en een oudere dame van 74 die geen woord Engels spreekt. Maar Danielle wel, echt super zelfs.

En later de ouders erbij, blijf ik bij hun eten ipv erop uit te gaan.
Ik krijg sap van de tomatenplant (geel gekleurd) apart maar lekker, soep met ballen (planting)???? Die ballen hoeven voor mij niet, maar net geleerd dat je eten niet laat staan als je bent uitgenodigd. Onbeleefd! Dan maar even kiezen op elkaar. Daarna rijst met garnalen.

En toen wel heel bijzonder, thee na het eten. Nou zou je denken, thee, bijzonder? Nou, niet de thee maar...... het wordt geserveerd met....... een bruiin broodje???? Uhhh, heb ik niet net al een maaltijd op. In deze familie drinken ze geen thee zonder er iets bij. Ok! En laten staan was ook onbeleefd, toch?
Gelukkig kan ik het hebben. Maar poeh, wat zit ik vol!

Van alles hebben ze te vermelden; vader houdt bijen, die dood gaan door de regen, weinig honing geven door slechte weer, moeder heeft een bio tuin, alles is zo duur, zus al 10jr onderweg studerend/reizend, net weer thuis, oma pas overleden, etc.

Maar na bijna 24u op, stort ik in en ga naar bed, veel te vroeg natuurlijk (half 9) dus midden in de nacht........ Je raad het al; klaarwakker.

En jetlag is geboren!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 05 April 2016
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 3484

Voorgaande reizen:

09 April 2016 - 07 Mei 2016

Ecuador & Galapagos Eilanden

Landen bezocht: