Quito, Cotopaxi & Quilota - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Quito, Cotopaxi & Quilota - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Quito, Cotopaxi & Quilota

Blijf op de hoogte en volg Monique

13 April 2016 | Ecuador, Quito

Zondagochtend na flink ontbijt richting vulkaan Pululahua; niet werkend, waar zelfs in de krater mensen wonen en vlgs Filipe zelfs 2 hotels staan. Ik heb ze niet kunnen ontdekken. En vraag mijzelf af of dit wel een vulkaan is. Ze maken je ook alles wijs.

Daarna een tour door een gebouw, in het Spaans, met wat zwaartekracht testjes. Dat was leuk; ik werd er uitgepikt! Goh, verassend. De enige tourist tussen de Ecuadorianen.

Op 1 been gaan staan, rechter arm opzij en omhoog houden. Dan gaat zij klein beetje mijn arm naar beneden drukken, dus ik val om. Nog een keer! Ze zegt "blijf nou staan". Makkelijker gezegd dan gedaan. Vervolgens krijg ik een zwart steentje in mijn hand, welbekend als de steen van kracht.
Nu nog een keer op dezelfde manier staan en rara, ze hangt bijna in mijn arm en ik geef geen kik. Afgesproken werk???? Versta dat mens niet eens.
En toch, ik weet niet wat ik over het hoofd zie. Bijzonder.

Bij Mitad del Mundo ook aantal van dit soort testen; ei op een spijker leggen. Helaas, ik heb mijn diploma "Egg master" niet gehaald.

Met je armen opzij op de evenaarlijn lopen; de zwaartekracht van Noord en Zuid zouden je naar beneden trekken, daarom wiebelt iedereen over de evenaar alsof ze een boreltje teveel op hebben.

Granda Plaza; huis v Minister, wat andere gebouwen, statute verloren mannen om 1e onafhankelijkheidsoorlog. Pas na 3x echt onafhankelijk.

Over Cotopaci kan ik alleen zeggen dat het zich in de wolken verstopte, en Quilota kratermeer kwam van boven.....

Nieuwe kansen in Baños

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 05 April 2016
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 3491

Voorgaande reizen:

09 April 2016 - 07 Mei 2016

Ecuador & Galapagos Eilanden

Landen bezocht: