Dagje bussen - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Monique Bosch - WaarBenJij.nu Dagje bussen - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Monique Bosch - WaarBenJij.nu

Dagje bussen

Blijf op de hoogte en volg Monique

16 April 2016 | Ecuador, Riobamba

Pfffff, weer niet paragliden. Ze werken niet vandaag.
Nou, ik ben er klaar mee, actie. Anders kom je nooit in Guayaquil!

Op naar het busstation, ticket to Riobamba.
Mijn eerste buservaring in Ecuador is coming lachende ogen.
Terug naar hotel, uitchecken, hup backpack op mijn rug en lopen maar weer. De bus zit vol toeristen, meisje (ja dat kan ik zeggen als ze 23 is.......) uit Duitsland zit naast me en we komen gezellig aan de praat.

Het is 2u naar Riobamba en de rest blijft zitten richting Cuenca (kwenka).
Ik ben vroeg in hotel Oasis, en de enige in het hotel en vlgs mij ook in Riobamba.

Ik denk weet je wat, ik ga die Duivelsneustrein doen. Dus hop metten weer verder richting busstation, is prima bevallen dus kan er nog wel een aan. Kom maar op! Weer 2u naar Aluasí.

Eenmaal in Aluasi ik vol spanning naar die trein. Heb er zin in:
Ik; Buenos tardes, uno train ticket.
Dame; Yes, for tomorrow 08.00 or 11.00
Ik: No, for today 15.00.
Dame; No, no train today anymore!
ik; what???? Even terugspoelen.......
No train today. How????
Even van me apropos

Rijd al een jaar de trein niet meer om 15.00u
Leuk zo'n Lonely Planet uit 2009!!! Nu denk je vast, maar Mo..... Jij hebt dat toch wel gecheckt. Ja dus! Alhoewel eigenlijk alleen voor de dagen en niet de tijden. OEPS

Zucht..... Sta ik daar. Heb ik 2x2u in de bus gezeten en moet dus weer 2u terug. Hmmmm.

Let it go, let it goooooooooo

Loslaten, ik heb me omgedraaid, cafetaria in, toilet, gelunched, terug gelopen en een ticket voor zondag boeken. Vlg euvel!
Blijkt het geen $11, en ook niet $15/18 zoals ik dacht met een verouderde LP. Nee, gewoon even 3x zoveel. What???
Tip; neem altijd de laatste versie van de LP mee!

Van eerst bus ontwijken naar de hele dag bussen.
Maar het ging prima, meteen over de bus angst heen.

Bij terugkomst op pad naar reisbureau voor die Chimborazo vulkaan hike/bike Tour.
No, no persons for tomorrow, So you pay double $120
Gaat lekker!

En terwijl ik denk, ga ik dit doen...... Komt een reddende engel binnen wandelen. Uhhh, ik ben hier voor de Chimborazo tour voor morgen. YES!!

Päl uit Noorwegen. Misschien zijn er morgen meer bij, maar het lijkt er nu op of we de enige toeristen zijn in Riobamba.
Ik ga iig hiken/biken op de Chimborazo vulkaan!

Het is niet de vulkanen seizoen door de regen én wolken. Daarom zo weinig animo. Meestal vanaf juni. Afwachten morgen.
Wat ik al wel weet is dat het heeeeeeeeeel koud is daarboven op 5.000 mtr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 05 April 2016
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 3485

Voorgaande reizen:

09 April 2016 - 07 Mei 2016

Ecuador & Galapagos Eilanden

Landen bezocht: